כח "כפיר" תפס אמל"ח ועצר מבוקשים במחנה הפליטים "פרעה"

שלושה מטענים וחמישה מבוקשים נתפסו על ידי לוחמי גדוד "שמשון" במחנה הפליטים שבבקעה. במהלך הפעולה הושלכו מטעני חבלה לעבר כוחות הגדוד, ולוחם נפצע קל: "נמשיך לפעול בכל מקום"

תאריך: 02/05/2014, 16:57         מחבר: דנה פטרוב, אתר צה"ל

פורסם ב:

לכתבה המקורית – לחץ כאן

גדוד שמשון של חטיבת "כפיר" חשף אמש (ד') שלושה מטענים, מקלע מסוג קרל גוסטב ותחמושת במחנה הפליטים פרעה שבבקעה, זאת במהלך מבצע משותף עם מג"ב, חטמ"ר הבקעה והשב"כ. חלק מהאמל"ח הוחרם וחלק הושמד במקום. חמישה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות חבלנית עוינת נעצרו והועברו לחקירת כוחות הביטחון.  במהלך המבצע התפתחו הפרות סדר שכללו זריקת אבנים ומטעני חבלה לעבר כוחות הגדוד, אשר פוזרו באמצעות ירי אלפ"ה. לוחם מהגדוד נפצע כתוצאה מזריקת אבן ופונה לבית חולים להמשך הטיפול. מצבו מוגדר קל.

חלק מהאמל"ח שנתפס, אמש.

צילום: דובר צה"ל

האמל"ח שנחשף הוחבא מתחת למיטות ובתוך ארונות בבתיהם של המבוקשים. בנוסף, נמצא בבתי המבוקשים ציוד צבאי גנוב – מכשיר קשר, משקפת, מדי א' וחרמונית ."הגענו בצורה שקטה ונסתרת והפתענו את המבוקשים", תיאר מג"ד שמשון, סא"ל דותן רובנר. "במהלך סריקות האמל"ח היו הרבה כוחות בתוך מחנה הפליטים שהתמודדו עם הפרות הסדר והפגינו יכולת מבצעית טובה, מה שהביא למינימום נפגעים לכוחותינו".

גדוד שמשון מוצב בתעסוקה מבצעית בגזרת הבקעה, במהלכה ביצע חשיפות אמל"ח בבתים ובמחסומים בנוסף לפעילות ההגנה על היישובים בגזרה. זוהי הפעם הראשונה בה קיים הגדוד פעילות במחנה הפליטים פרעה. "מחנה פליטים הוא מקום צפוף, שקשה לחדור אליו, והאויב מרגיש שם בנוח", ציין סא"ל רובנר. "עמדנו במשימה בצורה טובה והעברנו את המסר שנמשיך לפעול בכל מקום בו נידרש, גם אם הוא מורכב, ולעצור את מי שרוצה לפגוע באזרחי מדינת ישראל".

——————————————————————————————————————-

הפשיטה בבקעה חשפה מטענים אמל"ח ומבוקשים

מג"ד שמשון מספר לערוץ 7 על הפשיטה שניהל אתמול במחנה פליטים בצפון הבקעה שם נחשף אמל"ח רב ומטענים תוך כדי הפרות סדר של התושבים.

פורסם ב: חדשות ערוץ 7

לכתבה המקורית – לחץ כאן

כוח של גדוד שמשון פשט אמש על מחנה הפליטים פרעה שבצפון בקעת הירדן וחשף אמצעי לחימה רבים בהם מטעני חבלה שהוסתרו בבתי מגורים.

המבצע שהחל בכניסה שקטה של הכוח אל המחנה הפך גלוי כשתושבים רבים מקרב אנשי המחנה עטים על הכוח מיידים מטעני חבלה ומנסים למנוע את הפעילות. בגדוד מסכמים בסיפוק את המבצע שבוצע כמתוכנן על אף ניסיונות התושבים לחבל בו.

מפקד הגדוד, סא"ל דותן רובנר, מסכם ומספר לערוץ 7 על המבצע: "אתמול בלילה ביצענו מבצע גדודי יחד עם כוחות ביטחון אחרים, לטובת איתור אמל"ח ומבוקשים במחנה פליטים שבצפון הבקעה. במהלך המבצע איתרנו מספר מטענים, אמל"ח ציוד צבאי ותחמושת. חלק מהציוד החרמנו, חלק פוצצנו במקום, ובכל אופן עצרנו מספר מבוקשים ויצאנו החוצה".

עוד מוסיף המג"ד ומספר על שלבי התקדמותו של המבצע: "במהלך המבצע נכנסו למחנה הפליטים בצורה שקטה ונסתרת. ערכנו שם סריקות נרחבות בבתים, מצאנו תחמושת רבה, שלושה מטענים, נשק מסוג "קרל גוסטב" וציוד צבאי. האמל"ח היה במקומות נסתרים, חלק בתוך ארון, חלק מסולק וחלק מתחת למיטה. חשוב להבין כי במהלך הסריקות בתוך הבתים היו כוחות רבים בתוך מחנה הפליטים שהתמודדו עם הפרות סדר וזריקות מטענים במקצועיות ובקור רוח".

"עמדנו במשימה בצורה טובה מאוד, עם מינימום נפגעים. חשוב לי להגיד שאנחנו נמשיך לפעול בכל מקום שבו נידרש ונעצור את כל מי שמתכנן לפגוע באזרחי מדינת ישראל", דברי רובנר המציין כי "זוהי הפעילות הראשונה שהגדוד מבצע. בתעסוקה בגזרה אנחנו משלבים בין פעילות התקפית לפעילות הגנתית. ומכל הכל אנו נדרשים להיות ערניים וחדים ואנו מכינים את הלוחמים לתרחישים השונים".

 

 

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !