15 שנים ל'נצח יהודה': "הצלחה ומעל מעבר למשוער"

כנס מיוחד ציין 15 שנות פעילות לגדוד הלוחמים החרדים. שר הביטחון ללוחמים בכנס: "כפי שבאתם ועשיתם, אחריכם יעשו עוד רבים"

תאריך: 21/01/2014, 20:30         מחבר: נעם ויטמן ודנה פטרוב, אתר צה"ל

 פורסם ב:                      לכתבה המקורית – לחץ כאן

ערב לציון 15 שנות פעילות לגדוד החרדי "נצח יהודה" נערך היום בהר הצופים בנוכחות שר הביטחון, רא"ל (במיל') משה (בוגי) יעלון, הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף רפי פרץ, קצין מילואים ראשי, תא"ל הושע פרידמן, קצין חינוך ראשי, תת-אלוף אבנר פז-צוק, מפקדי האוגדות בפיקוד המרכז ובכירים נוספים. במשך השנים שירתו בגדוד למעלה מ6,000 חיילים. השנה, זכה הגדוד בפרס הרמטכ"ל ליחידות מצטיינות והתאמן לראשונה ברמת הגולן.

"מבחינתי זהו רגע של התרוממות רוח כמי שקלט את בשנה הראשונה 89 חיילים חלוצים לנח"ל החרדי, כפי שקראנו לזה אז בפקמ"ז, מהלך שלא היינו בטוחים בהצלחתו. היום אנחנו לאחר 15 שנה, כשבשנה האחרונה ראינו למעלה מ-800 מגויסים למסלול נצח יהודה", אמר שר הביטחון. "מסלול נצח יהודה נחשוב למסלול החשוב ביותר שבו צעירים חרדים מתגייסים והופכים ללוחמים בצה"ל, וכפי שבאתם ועשיתם, אחריכם יעשו עוד רבים".

שר הביטחון הדגיש כי "הגדוד הצליח מעל ומעבר למשוער, את ההישגים ראינו בשנה האחרונה ובשנים הקודמות בפעילות המבצעית ובלחימה בטרור בגזרת איו"ש. אזרחי מדינת ישראל רבים אינם יודעים שכשלא יוצא טרור מג'נין או טול-כרם זו תוצאה של פעילות מבצעית נחושה שלכם".

בהתייחס לחשיבות המבצעית של הגדוד, אמר מפקד הגדוד, סא"ל תלם חזן, כי "אנו עוסקים בלחימה אינסופית בטרור הפלסטיני המתעקש להוציא פיגועים אל עורף ישראל ולפגוע בתושבי הגזרה. הצלחנו להוות הגנה ולספק ביטחון לתושבי הגזרה. יודע אני שאין לנוח על זרי הדפנה ושיש עוד תחומים רבים בהם צריך להשתפר ולהתמקצע כי הוא האויב לא חדל מלכת".

"הליך חינוכי ונחשוני מאין כמוהו"

"מדובר בגדוד לוחם מעולה, לא במקרה הוא קיבל את פרס הרמטכ"ל", אמר הרב הצבאי הראשי, תא"ל רפי פרץ. "שדרת הפיקוד והלוחמים הם מצוינים. קורה פה הליך חינוכי ונחשוני טוב שאין כמוהו, חבורה חרדית שנושאת בעול בטחון ישראל בצורה טובה ומוצלחת, עם חלק חינוכי של שותפות בתקומת מדינת ישראל. כל שנה נוספים עשרות אחוזים של מתגייסים חרדים לתפקידים שונים בצבא. צה"ל כיום מציע מגוון אפשרויות וגם זקוק לנוער הזה במגוון מקומות לוחמים ועורפיים".

לדברי מפקד הגדוד, הסוד להצלחת הגדוד הוא רוח הלחימה של הלוחמים. "חיילים שלא סיימו כלום בחיים שלהם מגיעים לגדוד ובפעם הראשונה מרגישים מוערכים", הסביר לאתר צה"ל סא"ל תלם חזן. "זה גדוד דתי, תורני, ומי שהוא תורני באמת וניתנת לו המעטפת הזו בנוסף ליכולות מקצועיות – זה חייל שהוא איתנו, שנלחם. היום הלוחמים אצלנו מבינים שהתגייסו למען ההגנה על עם ישראל".

כמו כן, לדברי מפקד הגדוד בכל שנה מוסיף הגדוד אבני יסוד היסטוריות בהתפתחותו. "זו הפעם הראשונה בה יש קורס מרגמות, מצטיינים בקורס מ"כים ויותר צוערים מכל החטיבה. בבה"ד 1 יש מפק"צים שגדלו בגדוד ובגדודים אחרים בחטיבה יש מפקדים שגדלו בגדוד – זה מראה שהשילוב מצליח", הוא סיפר. "התוכנית לעתיד היא להמשיך להיות מבצעיים ולפגוע במחבלים. כמו כן, להגדיל את האוכלוסיה שבאה לגדוד כי הצבא הוא שליחות עמוקה של חיי מעשה", הוסיף.

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !