הקצין שניטרל את המחבל מספר על הדקות שאחרי פיגוע הדקירה בעפולה

 "דרכתי את הנשק והמחבל השליך את הסכין"

כשסג"ם יצחק מימון המתין לאוטובוס בתחנה המרכזית בעפולה, הוא שם לב לעימות חריג בתוך האוטובוס. הוא מיהר לפעול ודרך את הנשק אל עבר המחבל שבדיוק סיים לדקור את עדן אטיאס ז"ל. היום הוא מספר על אותם הרגעים: "אנחנו בתור לוחמים נמצאים דרוכים לכל אירוע"

יעל ליבנת | אתר צה"ל | פורסם 14/11/13 14:17:23

פורסם ב: "פז"ם"

לכתבה המקורית – לחץ כאן

הקצין שנטרל את המחבל בעפולה
מיד כשהוא הבחין שמשהו לא כשורה, הוא מיהר לפעול. למרבה הצער, זה כבר היה מאוחד. סג"ם מימון
צילום׃  דובר צה"ל

 

סג“ם יצחק מימון, מפקד מחלקה בפלוגת המסלול של גדוד "נצח יהודה" בחטיבת כפיר אשר ניטרל את המחבל שרצח אתמול (רביעי) בפיגוע דקירה בעפולה את החייל טוראי עדן אטיאס ז“ל, מספר לאתר צה“ל על הרגעים בהם פעל בקור רוח נגד המחבל.

"מיד כשהבנתי שמדובר בפיגוע, דרכתי את הנשק, לקחתי אחריות על האירוע ונטרלתי את המחבל", מספר סג“ם מימון. הוא מספר כי נסע בשעות הבוקר מבית שאן לעפולה, ובהגיעו לתחנה המרכזית המתין לקו 823. "לפתע זיהיתי עימות חריג דרך השמשה הקדמית, כשאני עומד מחוץ לאוטובוס", סיפר סג"ם מימון, "מיידית רצתי לאוטובוס והבנתי שמדובר במחבל שדקר חייל, כשאני עוד רואה את הדקירה האחרונה, וידעתי שמדובר בפיגוע. מיד דרכתי את הנשק והמחבל השליך את הסכין על הרצפה וקפא במקום". המ"מ הוסיף כי "האיום המידי חלף והסגרתי את המחבל לכוחות הביטחון".

סג"ם מימון הבהיר כי בתוך שניות הוא עצר את המחבל והעביר אותו לכוחות הביטחון שהיו במקום, להמשך טיפול האירוע. "אנחנו בתור לוחמים נמצאים דרוכים לכל אירוע, עם נשק מקדימה, ומחכים לאירוע. ברגע שדבר כזה קורה אנו יודעים מידית כיצד לתפעל אותו ולסיים אותו", הוא ציין.

כאמור, טוראי עדן אטיאס, בן 19 מנצרת עילית, נרצח בדרכו לבסיס "מחנה 80" בפיגוע הדקירה אשר אירע בתחנה מרכזית עפולה. הוא הובא למנוחות אמש בשעה 23:00 בבית העלמין הצבאי בנצרת עילית. צוות מגן דוד אדום שהוזעק למקום פינה את החייל לבית החולים העמק בעפולה, כשהוא סובל מדקירות בכל גופו ומפצע עמוק בצווארו. לאחר מאבק ממושך על חייו, טוראי אטיאס נפטר מפצעיו.

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !