'גדוד 'דוכיפת' מתכונן למלחמה'

לוחמי ומפקדי 'דוכיפת' נערכו לתקופת אימון אך הופתעו: יוצאים לתרגיל פתע גדודי. קצין אג"ם חטיבתי מספר על האימון שהסתיים בהצלחה.

שמעון כהן.                     פרסום ראשון: כ' באלול תשע"ג, 26/08/13 07:20

פורסם ב: חדשות ערוץ 7

לכתבה המקורית – לחץ כאן

ימים אחדים לאחר חילופי המג"דים בגדוד 'דוכיפת' קיים הגדוד בשבוע שעבר תרגיל פתע. על האירוע סיפר ביומן ערוץ 7 רס"ן איתי זיגדון, קצין אג"מ בחטיבת 'כפיר'.

רס"ן זיגדון מספר כי הגדוד כולו על 300 הלוחמים שבו, צעירים וותיקים, ביצעו תנועה רגלית ארוכה במשך הלילה עם כל הציוד. הגדוד מתכונן למלחמה. הלך מרחק ארוך ברגל וסיים עם תרגיל רטוב על הבוקר".

כאמור, מדובר בתרגיל פתע, תרגיל שאת הפקודה אליו קיבלו המפקדים זמן קצר לפני תחילתו. "תרגיל שמאוד הפתיע את הלוחמים ומכין אותם למצב האמיתי". התרגיל הגיע לאחר השלמת תקופה של תעסוקה מבצעית ובעוד הלוחמים נערכים לתקופת אימון נאמר להם שעליהם לשנות תכניות ולצאת לתרגיל. "זה אומר שהמפקדים לא התכוננו נפשית לתרגיל. באים אליהם בוקר אחד ואומרים להם ביום ראשון חשבתם שאתם הולכים לעשות משהו אחד, אז תחשבו עוד פעם".

מתרגלים ונערכים. ארכיון פלאש 90
מתרגלים ונערכים. ארכיון
פלאש 90

זיגדון מציין בדבריו כי לאחר תעסוקה מבצעית חשבו המפקדים ש"בהתחשב במה שקורה מסביב באזור חשבנו לנכון שזו הדרך הטובה ביותר לפתוח את האימון". באשר לדבריו על התכוננות למלחמה הוא מבהיר כי לצבא יש שני מצבים, או שהוא במלחמה או שהוא מתכונן למלחמה וברוח זו התקיים התרגיל.

על הלקחים מהתרגיל אומר רס"ן זיגדון: "החטיבה היא חטיבה לומדת. כל דבר שאנחנו עושים אנחנו תמיד מפיקים ממנו לקחים גם כשהדברים טובים וגם כשלא". זיגדון מספר כי על רמת החילופין בתוך הגדוד ניתן ללמוד משאלה ששאל המח"ט את הקצינים מי היה בתרגיל הקודם ורק שלושה היו בתרגיל הקודם, וזאת בעקבות קיצוצים במערך האימונים.

עם כל זאת הוא מספר על רמת תרגיל טובה מאוד ועל אימון שאליו נכנס הגדוד ובו יתקנו את הליקויים שהתגלו על מנת להכשיר את הלוחמים לשבוע השטח שיתקיים בקרוב.

חטיבת כפיר – תרגיל גדוד דוכיפת, אוג' 2013 – מערוץ 7

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !