גיוס לחטיבת כפיר החל הבוקר: כבר לא רק איו"ש

מה מצפה לחיילים החדשים? מדי גיוס, אחד מהמ"כים שיפקדו על הלוחמים יפרט אודות המסלול שעוברים ביחידה. והיום: החטיבה המנומרת

תאריך: 23/07/2013, 07:30         מחבר: נעם ויטמן, אתר צה"ל
logo atar zahal
את דרכו לפיקוד מצא סמל אוריין בן ציון בדרך ייחודית. הוא התגייס לכפיר, חדור במוטיבציה לצאת לגיבוש לעוקץ ולשרת ביחידה. "לפני הצבא התאמנתי המון וגרמתי לשברי מאמץ, מה שמנע ממני לצאת לגיבוש", נזכר סמל בן ציון "כל הטירונות נלחמתי כדי לצאת לגיבוש ובסוף קיבלתי אישור לצאת לגיבוש של מחזור אוגוסט".

סמל בן ציון יצא להכנה לגיבוש, יחד עם טירוני אוגוסט, כשהוא כבר מספר חודשים בצבא. "פתאום ראיתי טירונים חדשים, והרגשתי כמו מעין מורה דרך – לקחת אותם מאפס ולהכיר להם את הצבא", הוא סיפר. "הרגשתי המון סיפוק מכך והבנתי שאני לא רוצה להיות בעוקץ, אלא מפקד כיתה בגדודים בכפיר".

11950

סמל אוריין בן ציון. "הבנתי שאני לא רוצה להיות ב'עוקץ', אלא לפקד בכפיר"

סמל בן ציון יצא לקורס מ"כים מוקדם, והיום הוא משמש כמפקד כיתה של המחזור הראשון שלו בכפיר. "זו אחריות מאוד גדולה. אתה מקבל לידיים חיילים ואתה זה שאחראי עליהם מהבוקר ועד הלילה, לדאוג לכל דבר קטן, לדברים הכי בסיסיים", הוא הסביר.

על היום הראשון שלו בתפקיד הוא מספר כי "זו הייתה התרגשות עצומה. זה שינוי עצום, מעבר מחייל למפקד שמשמש כסוג של האבא והאמא של הטירונים. ממצב של דאגה לעצמך אתה צריך לדאוג לעוד 10 חיילים שלא מבינים כלום על הצבא ואתה צריך ללמד אותם איך להפוך ללוחמים".

לטירונים החדשים דואגים מפקדי הכיתות של החטיבה לספר סיפורי מורשת קרב על אירועים בולטים שהתרחשו, ובכך להעלות להם את המוטיבציה ולבנות גאוות יחידה. "הסיפורים מראים שהחטיבה מבצעית ושיש הצלחות מבצעיות וכמעט כניסה לעזה", הוא סיפר על החטיבה שכבר מתכוננת לתרחישים גם בפיקוד צפון ובדרום. "כפיר היא יחידה שתופסת את איו"ש, וכולם יודעים שזה אזור שיש בו הרבה פעילות ו"אקשן". זה באמת מראה להם שאנחנו חטיבה מבצעית לכל דבר".

לקראת גיוס אוגוסט 13' של החטיבה, אמר סמל בן ציון כי "הטיפ הכי גדול שאני יכול לתת להם הוא שהם יהיו סגורים על למה הם באמת באים. יש הרבה קשיים בהכשרה וצריך להיות ממוקדים ונעולים על המטרה".

11951

"אני מאחל להם המון הצלחה. הם נכנסים למסגרת שתשנה להם את החיים, אז שיתנו את כל מה שהם יכולים", איחל סמל בן ציון, "למי שחושש לפני הגיוס – בסוף אתה עובר הכל ואין מה לפחד. יש סגל שלם שיעזור לעבור את כל הקשיים והמון חברים שילוו אותך לכל החיים". להורים, המודאגים אפילו יותר, הוא הסביר כי "החיילים בידיים טובות, המפקדים והסגל יעשו הכול כדי שהחיילים יחזרו מרוצים הביתה עם חיוך על הפנים ביום שישי, אין מה לדאוג".

חיילנו היקרים בחטיבת כפיר,
אנחנו אתכם !